ההבדל המהותי במחיר צליל המתנה עסקי (פאנטון עסקי) והקלטות קריינות למרכזייה.

הקלטות למרכזייה הינם מוכרות מאוד כבר משנות ה-90 המוקדמות בעידן בו החלו למכור מרכזיות אנלוגיות או דיגיטליות, ההקלטות וניתובי השיחות מקלים משמעותית את העומס בשיחות נכנסות ומנתבות באופן מוסדר את המתקשר לשלוחה הרצויה לו, אולם ה-‘פאנטון’ העסקי, צליל ההמתנה העסקי צץ אי שם בראשית שנות ה2000. בתחילה הקלטת צליל עסקי הייתה ‘סיפור לא זול’ כלל באופן יחסי להיום.. שכן אז עדיין לא היו קריינים איכותיים שבבעלותם גם אולפני הקלטה איכותיים בייתים, שיכולים לספק הקלטות במהירות ובקלות ומבלי ‘לגרור’ את הקריין להגיע לאולפן הקלטות מוסדר בכל פעם בה נתבקש להכין ג’ינגל ‘צליל עסקי בהמתנה’ המהפך הגיע בשנים האחרונות עם הוזלת הציוד האולפני  שאיפשר לנבחרת קריינים להשקיע בציוד אולפני איכותי ולספק הקלטות במהירות וגם במחיר נוח.

אולם עדיין נשאלת השאלה מדוע קיים פער במחירי ההקלטות? חשוב לציין ש‘צליל עסקי בהמתנה’ או קריינות לנתב שיחות/הקלטות למרכזייה נמכרים החל מ-100 ₪ ועד ל-700 ₪. כלומר קיים פער מחירים רחב בין החברות השונות המציעות את השירות… עלינו להביא בחשבון את מהות השירות למה אנו רוכשים אותו בכלל? ומעצם השאלה נבין את התשובה!

ובכן. הקלטת פתיח בהמתנה בעצם מהווה ‘כרטיס ביקור קולי’ או במילים אחרות ‘מיתוג קולי’ אתם קולטים? אתם נותנים לקריין לספר ב-30 שניות את ה-‘סיפו’ר של העסק שלכם, השירותים, הפנייה לאתר, שעות פעילות, ועוד מגוון רעיונות שאפשר לשלב, אבל ש-ה’קריין’ או הקריינית’ מדברים על ה-“בייבי” שלכם העסק שטיפחתם במו 10 אצבעותיכם ודאי תרצו שזו תהיה ‘ההצגה תהיה הכי טובה בעיר’… אי לכך חשוב מאוד לבחור קריין מקצוען בתחומו, רצוי כזה שיש מאחוריו ‘קבלות’ מעבודות רבות ככל הניתן אותן ביצע כניסיון ולא ‘עוד קריין’ מתחיל שאינו מבחין באינטונציה נכונה דיקציה, יכולת הגשה ושלא לדבר על שגיאות בשפה… אתם חייבים מקצוען ש-‘יוציא אתכם’ עסק רציני ומכובד ושמאידך תשמע ההקלטה טובה כלל הניתן.

ההבדל המהותי במחיר צליל המתנה עסקי (פאנטון עסקי) והקלטות קריינות למרכזייה.

איכות אולפן ההקלטות.

ישנו שוני עצום באיכות האולפן בו מוקלטת העבודה, אולפן איכותי יפיק תוצאה קולית טובה מאשר חובבן שמקליט בשביל ‘לעשות עוד 100-200 ₪. שימו לב לפי עבודות קודמות שנשלחות לדוגמא.

סוד הכתיבה השיווקית המופלאה.

שימו לב: כמו כל מכתב שנכתב ב-‘יימי הדואר’ הוותיק והנעים.. או ביימנו כל הודעה, מסרון SMS או ‘מייל’ יש דרך לכותבם, גם לכתיבה השיווקית לטלפון ישנה שפה משלה. כדאי לעבוד עם חברה מקצועית שמספקת במחיר התשדיר כתיבת תסריט מקצועית ונכונה עבור העסק שלכם, וגם לזה יש את ‘החברות’ שמוכרות בזול והן מבקשות מכם להיכנס לאתר לעשות הזמנה לבד, לבחור סוג מוזיקה לבד, ולכתוב את התסריט לקריינות לבד. בקיצור 70 % מהעבודה עשיתם לבד ..אל תתפשרו על חברה שמסוגלת לספק את כל העבודה משלב הכתיבה ועד להתקנה (פרט לאישורים) אחרת, תמצאו את עצמכם מתחילים לעבוד בהקלטות במקום בעסק שלכם..

אחסון וגיבוי

שימו לב חברות איכותיות יציעו גיבוי של הקבצים אצלם במערכת (נכון שרובם לא מתחייבים על כך אך לא נרשמו תקלות לרוב בגיבוי ושיחזור קבצים) כך שבמעבר בין חברות (סלולר לרב אך לא רק..) תמיד תוכלו לבקש התקנה מחדש בחברת התקשורת החדשה (לרב שירות זה יהיה כרוך בעלות סמלית).

הגנה בזכיות יוצרים.

חברות מסודרות המציעים את שירותי הקריינות מאפשרות לרוב בחירה של מוזיקה מקורית המוגנת ב’זכיות יוצרים’ זוהי הגנה חשובה ביותר שתגן עליכם מפני תביעה חלילה עתידית בשל מוזיקה שאין עליה אישור זכות יוצרים.

לסיכום: מאחר והבנו שכל עניין הצליל העסקי משמעו ‘מיתוג’ כדאי מאוד להשקיע עוד כמה עשרות שקלים ולרכוש צליל המתנה מחברה מסודרת שתאפשר לכם להמשיך ולעסוק בעסקים שלכם וש-‘הם יעשו את כל העבודה’ על תשדיר ‘צליל ההמתנה’ או ההקלטות למרכזייה . הכתיבה הנכונה עלינו. הקריינות המקצועית גם. המוזיקה מוגנת. וגם סיוע בהתקנה מול כל חברות הסלולר המאפשרות את השירות יש – ואפילו שירותי גיבוי , הדבר המפתיע  ביותר שההבדל בין חברה טובה לחברה פחות טובה לרוב מסתכמת ב100-150 ₪ וכמו שאמר החכם ‘עוד לא קם הגאון שימכור לכם ‘מרצדס’ במחיר של ‘טיוטה’… (לא שיש (לא שחלילה אנו מזלזלים בחברת טיוטה הנפלאה…) היו חכמים ושקולים בסוף זה ה’פנים של העסק’ שלכם ו’לרושם ראשוני אין הזדמנות שנייה’!! אל תתנו לכמה שקלים לעמוד בדרככם למיתוג המושלם! דרשו מראש איכות וזה מה שתקבלו!!

מאת: אסולין שמעון בעלים ב אולפני ‘ליקול הפקות’ וקריין מקצועי בשפה העברית.