אנו חשופים בשנים האחרונות לרשת האינטרנט, אך עדיין פרסום ברדיו עובד. אנשים רבים מאזינים לרדיו אם במקום העבודה, בדרך או בחזרה מהעבודה וכאלה הרגילים להאזין לרדיו בבית. יש לציין, כי פרסום המשודר ברדיו הוא בעל שלושה יעדים מרכזיים שהם: חשיפת המוצר החדש, סקרנות המתעוררת כלפי המוצר, יצירת תדמית חיובית למוצר. בגלל שלערוצי רדיו ישנה פופולאריות וחשיפה רבה למגוון קהלים. גם מבחינת עלות הפרסום, פרסום זה הינו זול יותר והמודעות לפרסום מוצרים מסוימים רק גוברת, היות והפרסומות משודרות כמה וכמה פעמים ביום.

ערוצי הרדיו פונים באופן אישי למאזינים ומדברים אליהם באופן המקנה תחושה של קרבה ובדרך זו, הרדיו מסייע למפרסם להגיע לרגשותיו של הצרכן ומשם גם לכיסו, כאשר המוצר יהיה מעניין יותר ויהיה לו רצון לרכוש אותו.

פנייה לקהל היעד של המאזינים

קהל הרדיו, הינו מגוון ורחב ובכל תחנת רדיו, ישנן תכניות שמעניינות קהלים מיעדים שונים. גם בתחנות הרדיו הארצי וגם בתחנות הרדיו האזורי, ישנו טווח גילאים רחב ומגוון ביותר ובעל מאפיינים סוציו אקונומיים שונים. זו הסיבה כי תשדיר של פרסום ברדיו,  חייב להיות בהתאם למאפיינים של תחנת הרדיו והתוכנית. למשל, ישנן תחנות אשר משדרות מוסיקה של הז’אנר החדש, אשר תתאים במיוחד לקהל צעיר ולכן, פרסומות  שעשויות להתאים לקהל יעד זה יכולות להיות כל מיני סוגים של גאדג’טים, מוצרי מולטימדיה ועוד. תוכניות מסוג אקטואליה, תתאמנה יותר לקהל מבוגר יותר שהוא בעל הכנסה בינונית ובערוצים אלה, ניתן לשמוע פרסומות בתחום  מוצרי בריאות ותזונה, מצרי טבע וכדומה.

ניצול התכונות המיוחדות של הרדיו לטובת תשדירי הפרסום

יש לדעת, כי פרסום ברדיו, אינו עובד כמו פרסום בעיתונות או ברשת או בטלוויזיה. הרדיו הוא לא מדיה חזותית כי אם, מדיה קולית ולכן, יש לנצל את התכונות המיוחדות בתשדירי הפרסום. התשדיר הרדיופוני, חייב למקד את תשומת ליבו של המאזין, אפילו אם מדובר בתשדיר פרסומת קצרצר, בן שניות ספורות. יש לציין, כי פרסומת ברדיו, צריכה להיות פשוטה למדי ולא מתוחכמת יתר על המידה, על מנת שלא תבלבל או תפספס את המסר המרכזי. יש לדעת לאיזו חברה העורכת ומשדרת תשדירי פרסום ברדיו יש לפנות. אחת החברות הבולטות בתחום, הינה ליקול הפקות אשר קיימת שנים רבות ועובדת בסטנדרט אמריקאי. לחברה, צוות אולפן מקצועי הכולל קריינים מקצועיים במגוון עשיר של שפות, מנחים, עורכים ועוד.תוכלו לפנות לייעוץ ראשוני חינם ולקבל הצעה אטרקטיבית במיוחד.