ליהיא - מדבבת וקריינית

מדבבת וקריינית בעלת גוון קול נעים וצעיר, עם יכולות ורסטיליות משתנות ליהיא היא אמנית מעולה לביצוע של פרויקטים רבים, להלן ראיון קצר איתה ודוגמאות.

שמך ושם משפחתך?

ליהיא פיק



2 היכן למדת קריינות/הגשה?

ניר פרידמן סדנאות קריינות ודיבוב



3 באיזה שפות הנך מקריינת/מגישה?

מקריינת בשפה העברית



4 מאיזו שנה הנך מקריינית/מגישה?

מקריינת מינואר 2023



5 ספרי לנו על פרסומת אחת שקריינת / הגשת שלא תשכחי לעולם! ולמה?  (:

קריינתי פרסומת ל”ביסלי” במסגרת הלימודים זו הפרסומת שהכי נהניתי ממנה מכיוון שהקריינות דרשה גם שילוב של יכולות משחק.



6 מה את חושבת על תחום הקריינות בארץ? ובכלל.

תחום הקריינות הוא תחום דינמי אשר מתפתח כל הזמן ודורש מיומנויות מיוחדות בהעברת מסר. הוא בא לידי ביטוי במגוון תצורות במדיה כגון סרטי תדמית, פרסומות, ספרים מוקלטים, פודקאסטים, טלפוניה ועוד. תחום הקריינות הוא חלק מכריע בתעשיית הבידור והוא למעשה הקול שלך מול הלקוחות.



7 האם לדעתך ניתנת במה לאישה הקריינית/המגישה בישראל באופן שווה או שיש מקום לשיפור?

מבחינת שוויון מגדרי וייצוג בתעשיית התקשורת, ישראל עשתה כמה צעדים בשנים האחרונות אך עדיין קיים פער מגדרי מבחינת ייצוג ושכר בתעשיית המדיה.

נשים מהוות כ30% מהמשרות הבכירות בכלי התקשורת בישראל. יש מקום לשיפור מבחינת מתן במה שווה לנשים מספרות ומגישות.

8 מה החלום שלך לקריין / להגיש ומדוע?

החלום שלי לקריין ברדיו, הדרכות, סרטי תדמית וספרים. אני גם מאד אוהבת לדבב ולשיר. השאיפה היא להכיר ולהתנסות בכל התחומים ולהחליט משם ממה אני הכי נהנית.

קריינות היא תחום יצירתי שבשימוש נכון מפיח חיים בסיפורים ומעניק לקריין הזדמנות לבטא את עצמו בצורה אותנטית ובעלת השפעה, להתחבר לקהל ברמה ולעורר בו רגשות שונים. אני מוצאת בכך סיפוק נפלא.



9 איזה קריינית/מגישה תהיי בעוד 10 שנים?

בעוד 10 שנים אני רואה את עצמי כקריינית מוערכת, בעלת השפעה, מעצימה וחדשנית. קול שמתחברים אליו בצורה עמוקה ומשמעותית, שאפשר לסמוך עליו ושהוא יוצא דופן בנוף. אני רוצה לתת לקהל השראה ומוטיבציה ולגעת בכל תחומי החיים תוך שימוש בכל הפלטפורמות האפשריות.



10 מדוע כדאי ללקוח לבחור דווקא בך כקריינית/מגישה עבור הפרויקט שלו?

לקוחות צריכים לבחור בי כקריינית, כי יש לי את היכולת ללכוד את תשומת הלב של הקהל ולשמור על מעורבותם, גם לאורך זמן. וזו הסיבה שאוכל להבטיח שהמסר יתקבל וייזכר. מה שמייחד אותי הוא היכולת שלי להתאים את עצמי לכל סוג של חומר שניתן לי, בין אם הוא טכני או יצירתי, אני מתגאה בכך שאני ורסטילית ומסוגלת להתאים את הטון והקצב שלי כך שיתאימו לטון החומר. רבגוניות זו מאפשרת לי להתאים את הסגנון וההגשה שלי, כך שיתאימו לקהל, למסר ולמדיום, והתוצאה היא הגשה העונה על צרכי הלקוח. לבסוף, ניתן לשמוע את החיוך המדבק שלי דרך המיקרופון, ולהוסיף מגע של חום וחיוביות לקריינות ולהגשה שלי. חשוב לי להשאיר רושם מתמשך על הקהל שלכם, ואני מאמינה שהשילוב בין הכישורים, המוטיבציה והאישיות שלי הופך אותי למועמדת האידיאלית לתפקיד.